Tuesday, June 30, 2009

SATU BINTANG MULA BERSINAR.

SATU BINTANGMULA BERSINAR.

Khamis 25th juni 2009,tercatitlah satu sejarah di KotaSinga Singapura,dimana seorang Anak Melayu pertamatelah di iktirafkan kenaikan pangkat dari kolonel Tentera Singapura,ke pangkat Brigadier-General atau Rear-Admiral berbintang satu. Siapa sebenarnya dia?Ingin tahu lebih lanjut..sila teruskan membaca..hee,hee..

Dia adalah satu2nya anak melayu yang pertama di Singapura,dimana bintang nya amat cermerlang yang menyinari suasana negara kita Singapura..Ia itu Tuan Kolonel Ishak Ismail,berumur 46 tahun..dari angkatan Tentera Singapura atau nama sinkatannya (SAF). Sebagai anak jati watan Singapura ,aku sendiri terasa amat bangga sekali dengan pretasi Tuan Brigadier-General satu bintang ini,kerena berjaya hingga keperingkat berpangkat tinggi.Kalau tak Tuan..!Siapa lagi..betul tak?..dan ini jua dapat kita jadikan satu contoh kapada Anak anak melayu kita di Singapura,Siapa cakap Anak Melayu Singapura tak boleh maju?. Pernah pepatah-pertitih melayu mengatakan..!
Di Mana Ada Kemahuan,Di situ Ada Jalan.asalkan kita mempunyai keihklasan yang murni dan kebersihan hati. Aku tabit(Salute) lah..dengan percapaian Tuan Brigadier-General Ishak Ismail,semoga dengan kehadirannya satu2 anak melayu yang di beri amanah dan kepercayaan untuk membangunkan negara yang tersayang.Semoga kejayaan beliau bergemelapan dengan di cahayai bintang2. Akhir kata dariku Majulah Singapura. sekian sedikit sebanyak coretan2 buat di blogku ini.Wassalam.

The ThinLizards.





2 comments:

  1. i..ya cayang,dia adalah anak jati melayu singapura yang pertama,dalam dekad ini..dan menempuh sejarah KOTA SINGA.Thank ya 4 ur komentar.The The thinlizards

    ReplyDelete